Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

13 Eylül 2013 Cuma

Kadınbudu Köfte




köfte



kadınbudu köfte,köfte
Merhaba arkadaşlar gününüz aydın ve bereketli olsun.
Yine bir tarifle karşınızdayım.Allah izin verdiği sürece her gün bir tarif vereceğim inşallah. Blogu açtığımdan beri bende sürekli araştırma içindeyim.Ne yapsam?,Sizlerle hangi tarifi öncelikli paylaşsam? diye düşünüyorum.
Bugün çok mutluyum.Akşam memleketten misafirlerim vardı.Gurbette insanın memleketinden arkadaşı,eşi ,dostu olması kadar güzel bir şey yok. Memlekete gidip gelmiş gibi oldum.Kendileri de sabah gelmişler Hatay 'dan.Buram buram memleket kokuyorlardı.Tabi bana da gelen kolinin etkisi de var bu kokuda. Sağ olsun annemler kızlarına kıyamamış ,ellerindekileri benimle paylaşmışlar.Allah razı olsun onlardan .Varlıkları bile yetiyor..

 Bu köfteleri geçen akşam yaptım.Evde artmış pilavım yoktu ama yinede denemek için kendim pirinç haşladım.Değişik güzel bir tat ve çok doyurucu.Ben biraz tarifte değişiklik yaptım.Un yerine pane harcına buladım birazını ,paneye bulananlar daha bir lezzetli geldi bana.Bakalım sizlerde beğenecek misiniz?

Malzemeler:yarım kilo kıyma
                  1 çok minik doğranmış soğan
                  1 kahve fincanı haşlanmış pirinç
                  ince kıyılmış maydanoz
                  1 yumurta
                  galeta unu(kıymaya kıvam vermek için)
                  tuz,karabiber
Üzerine:      1 yumurta
                  un ya da pane harcı
Kızartmak için;sıvı yağ

Tavaya az sıvı yağ ve soğanı koyup,biraz kavurun.Daha sonra kıymanın 3/1 ini soğanla kavurun.
Soğumaya bırakın.Çiğ kıyma, pirinç,yumurta,kavrulmuş kıyma ve baharatları bir kaba alın.
İyice yoğurun.Kıvam cıvıksa galeta unu ekleyin.Yoğurduğunuz köfteyi yarım saat kadar dolapta dinlendirip şeklini verin.
Tavaya yağı koyup kızdırın.Köfteleri önce çırpılmış yumurtaya sonra pane harcı ya da una batırıp kızartın.
                                 AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...