Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

29 Eylül 2013 Pazar

lahana sarması

Lahana sarması benim en sevdiğim sarmadır.Yapması yaprak sarmasına göre bana bira daha zor gelse de lezzeti her şeye değer bence.İster tek başına yemek olarak,ister zeytinyağlı olarak ya da misafirlerinize gün ikramı olarak sunabileceğiniz bu sarmayı çoğunuz biliyorsunuz ama bir de benimkine bakın.Ne de olsa herkesin yapış şekli farklıdır.

Malzemeler:lahana
                  pirinç
                  1 büyük soğan
                  2 diş sarımsak
                  yarım demet maydanoz
                  tuz,karabiber
                  nane
                  1 yemek kaşığı salça
                  1çay kaşığı kimon tuzu
                  zeytinyağı
Yapılışı Ben lahanayı kök kısmından 4 e bölüp o şekilde kaynar suya koyuyorum.Bu şekilde daha kolay yaprakları ayrılıyor.Hafif yumuşayan lahanayı süzüp soğumaya bırakın.
Ayrı bir tencerede bol sıvı yağda minik doğranmış soğan ve sarımsağı kavurun.Üzerine yıkanmış ve süzülmüş pirinci ekleyip iyice kavurun.Bir su bardağı su ekleyip hafif pişirin.Soğuyunca salçayı,maydanozu ve baharatları ekleyip iyice karıştırın.Kare ya da dikdörtgen şekilde kestiğiniz lahanaları sarın.Tencereye dizin üzerine bir tabak kapatın.Sarmaların üzerini geçecek kadar su eklediğiniz sarmaları kaynayana kadar yüksek daha sonra kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin.
Not:Ben kavurunca daha lezzetli olduğunu düşünüyorum ve öyle yapıyorum.Sizler kavurmadan da yapabilirsiniz.Kavurarak yaptığınız harçla yaptığınız sarma ve dolmaları buzlukta da saklayabilirsiniz.
                                       AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...