Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

10 Kasım 2013 Pazar

şeker hamurlu kurabiye tarifi

internette o kadar çok kurabiye hamuru var ki şeker hamuru için,insan hangi birini yapacağını şaşırıyor.
geçenlerde yaptığım tarif pek tutmadı.tarifte ele yapışan hamur olacak diyordu ve ben o şekilde yapmıştım ve kurabiyeler çok yayılıp büyümüştü.bu yeni denediğim ile tam istediğim gibi oldu.kurabiyeler harika pişti,tadı da çok güzel oldu.bu vanilyalı tarif,isterseniz kakao,zencefil veya tarçın da ekleyebilirsiniz.

200 gram yumuşak tereyağ ya da hamur işi margarin(normal margarin olmaz)
1 yumurta
1 su bardağı nişasta
1 su bardağı pudra şekeri
1 paket vanilya
3 su bardağı un(oran değişebilir yavaş yavaş ekleyin)
tere yağ ve şekeri iyice karıştırın elinizle,ardından yumurtayı da ekleyip karıştırmaya devam edin.
elenmiş un,nişasta ve vanilyalı karışımı yavaş yavaş ekleyerek ele yapışmayan bir hamur elde edin.hamuru streç filme sarıp en az 1 saat buz dolabında bekletin.dinlenen hamuru yağlı kağıdın arasına koyarak merdane ile açın ve istediğiniz kalıpla kesin.160 derece ısıtılmış fırında altı hafif kızarana dek pişirin.fırından çıkan kurabiyeleri tel ızgara üzerine koyarak soğumalarını bekleyin. kurabiyeler iyice soğumadan süslemeye başlamayın.
süsleme resim ve videolarını daha sonra yayınlayacağım takipte kalın.
şeker hamuru için kurabiyenin yapılış videosunu buradan izleyebilirsiniz.


Bu tariften sonra denediğim ve yine beğendim bir tarif daha ekliyorum arkadaşlar.Bu gramajlı tutmama ihtimali yok.
250 gram oda ısısında tereyağ ya da sana hamur işi
1 yumurta
125 su bardağı pudra şekeri
60 gram nişasta
1 paket vanilya
460 gram  un
yapılışı diğer tarifle aynı ,bu biraz daha güzel oluyor bence karar sizin,istediğinizi deneyebilirsiniz.

21 yorum:

  1. bu tarif güzel oluyor gerçekten ben her zaman bu tarifi yaparım çok da güzel olur ellerinize sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşkler sinem hanım evet sonunda bende bu tarifte karar kıldım.başka tüyoları olan varsa paylaşabilir

      Sil
  2. iadeyi ziyarete geldim .izlemeye aldim
    nice paylasimlara insAllah .
    muhabbetle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hoşgeldiniz teşekkürler iyi dileğiniz için

      Sil
  3. Tarifinizden dün kurabiyler yaptim cok güzel oldular. Haftasonu paylasacagim insallah süslenmis halleriyle.Ellerinize saglik tesekkürler sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. beğenmenize sevindim.geri bildirim için tşkler

      Sil
  4. Tarifinizi yarin deniycem benimkide boyle guzel olurlar ins.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. un miktarını kendiniz ayarlayın lütfen yavaş yavaş ekleyin ve ele yapışmayan bir hamur olsun

      Sil
  5. paylasiminiza kocaman tesekkurlerrrrrr:)

    YanıtlaSil
  6. Elinize saglik,yagli kagit arasinda acmayi ilk kez gordum,sevgiler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet boyle daha pratık oluyor Çağnur hanım

      Sil
  7. mrhbalar bugün kurabiye yapacaktım bir çok yerde aktım izledim ama en son sizin tarifinizde karar kıldım inş..güzel olurlar ... size sormak istediğim nişasta mısır yada buğday farkj edermi hangisini tavsiye edersiniz ? birde şeker hamuru hazır aldım ilk defa kullanacağım önce yoğurup sonra nişasta serperek mi açmam gerekir ? biraz detay verebilirseniz çok sevinirim şimdiden tşklr ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mısır nişastası kullandım ben .şeker hamurunu yoğurup elınızle yumuşatın açmadan önce nişasta serpin yapışmasın alt kısmı kolay gelsin

      Sil
  8. Buğday nişastası ile olabilir mi?

    YanıtlaSil
  9. Tarifi tutturamiyorum. Pistikten sonra ufaliyor acaba cay kaşığı ile kabartma tozumu eklesem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sureklı yapıyorum hıc sorun olmadı ama un markanızdan olabılır bıraz daha az un ekleyın bır dahaya

      Sil
  10. Güzel bir tarif tebrik ederim. Şeker hamuru ihtiyaçlarınız için bekleriz.

    YanıtlaSil
  11. Hangi tarif daha güzel oluyor


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 2. Gramajlı tarif garanti, denemenizi tavsiye ederim

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...