Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

9 Eylül 2013 Pazartesi

Kıymalı Güveç

güveç
kıymalı güveç

emek kafee

kıymalı güveç,güveç,sebzeli güveç
emek kafee

bugün sabah erkenden kalktık.nedeni ise küçücük şeker kızımın anaokuluna gidecek olması.sanki ben yeniden okula başlamış gibi mutluyum.kahvaltımızı yaptık.önce sağlık ocağına minik kuzumun 6.ay aşısını yaptırmaya gittik.neyseki fazla ağlamadı kuzum.ordan ver elini okula.benim bile oturup oyun oynayasım geldi.okul çok temizdi.oyuncaklar ,oyun parkı,minik bir hayvanat bahçesi falan ,imrendim valla.bizim zamanımızda yoktu böyle şeyler.şimdiki çocuklar çok şanslı ama bu şanslarının farkında değiller maalesef.hep daha fazlasını istiyorlar.aksilik işte bizim öğretmenimiz yeni atanmış pazartesi başlayacakmış.bizde sınıfta çocukları oynattık,kaynaşmalarını sağladık.kızım hemen uyum sağladı ben eve gitmek istemiyorum deyip durdu.2 saat oyun oynayıp eve geldik.zaten bu hafta alıştırma dönemiymiş.böyle gidip oynayıp oynayıp geleceğiz.kızımın yüzündeki mutluluk herşeye değerdi.çok mutlu oldu kuzum.bugün okula başlayan kuzular ve annelerine selam olsun.
bu da benim geçen hafta pişirdiğim bir yemekti.tarifi ancak bu gün yayınlıyorum.parça et yerine kıyma kullandım.yine harika oldu.hadi tarifi okuyalım;
malzemeler:250 gram kıyma
                  1 patlıcan
                  1 kabak
                  3 domates rendesi
                  2 yeşil biber
                  1 kırmızı biber
                  1 patates
                  1 soğan
                   3 diş sarımsa
                   sıvı yağ
                    tuz,karabiber,pul biber
önce yemeklik doğranmış ve sarımsağı sıvıyağda hafif kavurdum.üzerine kıymayı ekleyip beraber kavurdum.kıyma kavrulmalı çünkü topak topak olur.üzerine küp doğranmış patlıcan,kabak,patates,biberler en üstede domates rendesini ekledim.1 çay bardağı su ,tuz ve baharatları ekleyip folyoile tencereyi kapladım.folyonun üzerine  tencerenin kapağını kapatıp kısık ateşte pişirmeye bıraktım.toprak güveciniz varsa onda yapmanızı tavsiye ederim.daha lezzetli olur.kısık ateşte 1 saate yakın pişirin.sıcak servis edin.
                                      AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...