Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

2 Ağustos 2013 Cuma

Çam Fıstıklı Pilav


MALZEMELER:1,5 su bardağı pirinç
                           yarım su bardağı çam fıstığı(dolmalık fıstık)
                           1 yemek kaşığı tereyağ
                           2 yemek kaşığı sıvıyağ
                           tuz
                           3 su bardağı pirinç
YAPILIŞI:sıvıyağ ve tereyağ tencereye konur.yıkanmış ve suyu süzülmüş pirinç iyice kavrulur.ben kavururken tuzunu ekliyorum.sonra suyu eklenir. benim pirincim iki katı su ile ancak açılıyor.sizinki daha az su ile pişebilir.önce yüksek ateşte kaynayınca kısık ateşte pişirilir.ayrı bir tavada az sıvıyağla fıstıklar rengi dönene kadar kavrulur.pişmiş ve dinlenmeye bırakılan pilavın üzerine eklenir ve karıştırılır. ben fıstıkla pilavı beraber pişirmiyorum.pilavın rengi kararmasın diye.dinlenen pilav servis edilir.
                                   AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...