Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

6 Aralık 2013 Cuma

Ispanaklı Yufka Böreği

börek
Ispanağın bol olduğu şu aylarda bol bol tüketmek gerektiğini düşünüyorum.
İster yemeklerde,ister böreklerde,ister çorba olarak.Bizim evde her türlüsü sevilir ama malum çocuklar pek tercih etmiyor.Bende ya börek tarzı ya da pasta olarak yapmayı tercih ediyorum.Çocukken bizlerde yememişiz zaten.Nedense çocukken yenmeyen yemekler büyüyünce ay anne şundan yapsan da yesek 'e dönüşüyor.Ama önemli olan küçükken ,gelişim çağındayken yenilmesi en doğrusu.
MALZEMELER
3 yufka
250 gram ıspanak
1 kuru soğan
beyaz peynir
yarım çay bardağı sıvı yağ
yarım çay bardağı su
1 yumurta sarısı(beyazı iç harca katabilirsiniz)
tuz,karabiber
Yemeklik doğradığımız kuru soğanı az sıvı yağla beraber kavuruyoruz.Ardından doğradığımız ıspanakları da ekleyip biraz soteliyoruz.Ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.Peyniri,karabiberi ve peynirin tuz oranına göre de tuzu ekleyip karıştırıyoruz.
Yağlanmış tepsiye ilk yufkayı tüm olarak açıp yayıyoruz.
Diğer yufkaları dörde bölüp yarısını aralarına yarım çay bardağı su ile yarım çay bardağı sıvı yağ karışımından serpiyoruz.
 Yufkalar yarılanınca iç harcı yayıyoruz.
Üzerine kalan yufkalarını aralarına su ve sıvı yağ karışımından sürerek tüm yufkaları bitiriyoruz.
En altta dışa sarkan yufkayı içe doğru katlıyoruz.
En üste yumurta sarısı sürüyor ve dilimliyoruz.Pişirmeden dilimler iseniz araları daha güzel pişer.Son olarak  susam da serptim.İsteğe bağlı olarak çörek otu da serpebilirsiniz.200 derece fırında kızarana kadar pişirin.
AFİYET OLSUN..

4 yorum:

  1. İspanagi bende bastan hic yemez, tuketmezdim. simdi ise cok seviyorum. Nefis gorunuyor. Eline saglik canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşkler canım ben her türlüsünü seviyorum ıspanağın

      Sil
  2. tariflerini çok beğeniyorum canım saol paylaşım için ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Ispanagi ben de cok severim,ellerinize saglik,yiyenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...