Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

2 Kasım 2013 Cumartesi

baklava yufkasından ıspanaklı börek

baklava yufkasından ıspanaklı börek

Merhaba arkadaşlar güzel bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle.
bugün çocuklarla evdeyim yine.eşim hafta sonları evde olmadığından çok sıkıcı geçiyor bende
ben dışarı çıkamıyorum diye hava da bir o kadar güzel oluyor aksine.
neyse kendisi iyi ,canı sağ olsun da ben evde beklerim mecburrrr :)
sizler bugünü güzel değerlendirin.öncelikle güzel bir kahvaltı masası hazırlayın.
bu börekten de yaparsanız harika olur.sabah sabah sıcacık börek kokularıyla iştahları açın.
ailecek bol sohbetli bir kahvaltıyla güne başlayın.bakalım böreği nasıl yapmışım..

malzemeler
yarım paket baklava yufkası
yarım fincan su
yarım fincan sıvı yağ
100 gram eritilmiş margarin
iç harcı için
100 gram kadar ıspanak
beyaz peynir
1 küçük boy kuru soğan
tuz,pulbiber
NOT:Böreğin yapılışını videolu olarakta çektim.izlemek isteyenler buradan bakabilir.





 yapılışı
ıspanaklar yıkanıp küçük küçük doğranır.iyice suyu süzdürülür.
kuru soğan da minik şekilde doğranır.suyu süzülen ıspanağa eklenir.beyaz peynir,hafif tuz ve pul biberle karıştırılır.
2 adet baklava yufkası alınır.sıvı yağ ve su karıştırılır.bu karışımdan yufkanın üzerine gezdirilir.içine ıspanaklı
harç yayılır.köşelerden katlanan yufka rulo şeklinde sarılır.tüm paket bu şekilde sarılarak bitirilir.
börek istenilen büyüklükte dilimlenir ve üzerine eritilmiş margarin gezdirilir.margarinin böreğin her yerine değmesini sağlayın.ısıtılmış 180 derece fırında nar gibi kızarana dek pişirin.böreği sıcak servis edin.
AFİYET OLSUN...



NOT:blogumu aratırken emek kafee blog dıye aratırsanız bize ulaşmanız daha kolay olacaktır.
                                                                                        SEVGİLER....

5 yorum:

  1. ellerine sağlık gerçekten çok lezzetli oluyor bende yapmıştım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşkler evet bende cok sevıyorum kıtır kıtır sevgıler

      Sil
  2. Damak çatlatan kolay ve başarılı bir tarif.. Yemek yapma yaşı sayenizde 15'e kadar düştü. Teşekkürler... Zaten "Ben yemek yapamıyorum.." diyen biri bence beyin loblarından birinin yerinde olup olmadığını kontrol ettirsin.. Zira tarifler o kadar basit; mutfak araç ve gereçleri günümüzde o kadar gelişmiş ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. TEŞEKKÜR EDERİM herkes bence yemek yapabilir önemli olan istemek .çünkü dediğiniz gibi o kafar çok alet ,makine var ki yardımcı.sevgiler

      Sil
  3. ay canım benim eline sağlık kıyır kıyır oluyo yerken mutlu olduğum bir börek inan :)

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...