Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

2 Kasım 2013 Cumartesi

Muz Dolgulu Cupcake

muffin
MUZ DOLGULU MUFFIN

EMEKKAFE
Tamamen doğaçlama bir tarif.Bazen kafama değişik fikirler geliyor."Şunu şöyle yapsam nasıl olur ?","Böyle yapsam güzel olur mu ?"diye düşünüyorum.Bilmiyorum ama mutfakta kendimi çok rahatlamış hissediyorum.Tabi bir de yaptığım şey güzel olursa tadından yenmez.Ne zamandır bu cupcake,muffin işine merak sarmış durumdayım.Çok hoşuma gidiyor.Minik minik daha gösterişli ve güzel.istediğin gibi süsleyebiliyorsun.Denemek istediğim o kadar çok tarif var ki..Sizlere beğendiklerimi burdan ileteceğim.Bu muffinlerinde çıkış hikayesi şöyle:Canım arkadaşım Serap 'ı oturmaya çağırdım.Aynı yıl ve ay doğumlu kızlarımız var.Kızım sabah uyanıp anne benim arkadaşım nerede deyince üzüldüm.Kaç gündür eve hapis olmuştu kuzum.Hemen arkadaşıma telefon açtım .Sağ olsun kırmadı beni.Geleceğim fakat  bir şey hazırlama sakın gelmem deyince tamam ,kek yapayım sadece çocuklar yesin dedim.Ortaya bu güzel tarifimiz çıktı.Daha süslemesini yapmadan 2 tanesi kızım tarafından yendi.O kadar güzel oldu yani.Sizlerde deneyin bakalım beğenecek misiniz?
MALZEMELER:2 oda ısısında yumurta
                          1,5 çay bardağı şeker
                          1 çay bardağı süt
                          yarım çay bardağı sıvıyağ
                          1 paket kabaertma tozu
                          1 paket vanilya
                          2 yemek kaşığı kakao
                          aldığı kadar un(2 su bardağı kullandım)
Üzeri için:bir paket krem şanti
              bir su bardağı süt
              yarım çay kaşığı kırmızı gıda boyası


EMEKKAFE
İçine:muz

YAPILIŞI:Öncelikle fırınınızı 170 dereceye ayarlayın.Un,kabartma tozu ve vanilyayı eleyin.Yumurta ve şekeri çırpın.Sıvı yağ ve sütü ilave edin.Yavaş yavaş elenmiş unu da ekleyin.Karışımdan biraz kaldırıp ona kakao ekleyin. Muffin kağıtlarına önce sade sonra kakaolu karışımdan ve en üste yine sade karışımdan koyun.Isıtılmış fırında pişirin.Bu arada krem şantiyi gıda boyası ve sütle çırpın.Gıda boyası yerine çilekli krem şanti kullanabilirsiniz.Çırpılan şantiyi dolapta soğumaya bırakın.Kürdan testi ile kekin pişip pişmediğini kontrol edin.Pişen kekleri soğumaya bırakın.Muzu küçük küçük doğrayın.Soğuyan kekleri üstten bıçak yardımıyla kapak şeklinde oyun.İçine krem şanti sıkın ve muz koyun.Kapağı tekrar kapatın.Üzerini krem şantiyle süsleyin.Tüm kekleri bu şekilde bitirin.
                                  AFİYET OLSUN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...