Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

1 Mart 2014 Cumartesi

Tart Kalıbında Kek

tart kalıbında kek
Ani gelen misafirler için malzeme bulundurmayı seviyorum.Eşim misafir geliyor diyince hemen yumurtaları çıkardım ve keki yaptım kek pişerken kremasını çırptım.En son üzerine çikolatasını yayıp dolaba koydum.Çay demlene kadar çikolata da dondu ve servis edildi.Keki için her zaman kullandığım kek tarifini kullandım.
 Malzemeler
3 yumurta
1,5 çay bardağı şeker
1 çay bardağı su
1 çay bardağı sıvıyağ
yarım çay bardağı kakao
2,5 çay bardağı tepeleme un
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
Arasına
Dr Oetker dolgu kreması
2 çay bardağı süt
Üzerine
glazür ya da çikolata
İlk olarak fırını 180 dereceye ayarlıyoruz.Yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.Ardından su ve yağı da ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.Elenmiş un,vanilya,kabartma tozu ve kakaoyu da harca katıp yavaş yavaş karıştırıyoruz.Margarin ile yağlayıp unladığımız tart kalıbına harcı yayıyor ve fırına koyuyoruz.Kek pişerken dolgu kremasını sütle çırpıyoruz.Dolgu kreması yoksa pudingi önerilen süt miktarından biraz daha az ölçüde pişirip kullanabiliriz.Fırından çıkan keki soğumaya bırakıyoruz .Glazürü ya da çikolatayı benmari usulü eritiyoruz.Keki servis tabağına ters çeviriyoruz.Soğuyan kekin orta çukur bölgeye önce dolgu kremasını yayıyoruz.Ardından benmari usulü erittiğimiz çikolatayı yayıyoruz.Çikolatanın donması için biraz dolapta bekletiyoruz.Üzerini hindistan cevizi,fındık ,fıstık vs ile süsleyebilirsiniz.
AFİYET OLSUN...

5 yorum:

  1. kalıptan çıkarmı diye denemedim ama görüncede çok beğendim canım.harikaa.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. yağlayıp unlayınca çıkıyor canım denemeni tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  3. Merhaba :) Ziyaretinizi iadeye biraz geç geldim fakat gidesim yokk ayyyy ayyy nefis lezzetler var ellerinize emeiğine sağlık. Girişde ki gül un kurabiyesi sanırım bide alman pasta o nasıl krema pembe kekk hımmmm ben bi inceleyim:)) Sık sık görüşmek üzere kocaman sevgilerimle. Gerçekten nefis bir emek var burada...

    YanıtlaSil
  4. bende tart kalıbında yapmak istedim cesaret edemedim şimdi yapacagım yoğurt sütyok su ilk defa duydum muhakkak deneyecegim tartın ölçüsü nedir sizinkinin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. su ile yapınca daha yumuşak oluyor.kalıbın ölçüsü 25 cm civarı

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...