Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

28 Mart 2014 Cuma

cevizli kadayıf tatlısı

cevizli kadayıf tatlısı,kadayıf tatlısı,kadayıf,cevizli tatlı,tatlı
merhaba arkadaşlar bir haftadır hastalıklarla uğraşıyorum.oğlum ,kızım ve ben grip olduk.
artı oğlum ateşlendi üç dört gün.geceleri hiç uyumadık neredeyse.şükür atlattık.
sanırsam bu sene hep böyle geçecek kızım anaokulundan sürekli hasta olarak geliyor ve kardeşine bulaştırıyor.evde ondan ona,ondan bana sürekli daireler çiziyor hastalıklar.şimdiden yaz gelse de kurtulsak şu hastalıklardan demeye başladım.henüz kış bile doğru düzgün gelmemişken.neyse bu kadarıyla atlatmış olalım Rabbim daha büyük hastalık ,dert vermesin.
bugün size hem pratik hem de çok lezzetli bir tatlı tarifi vereceğim.
özellikle şerbetli tatlı ve çıtır çıtır lezzetleri seviyorsanız bu tarif tam size göre.
özellikle akşam yemeğine misafiriniz varsa gündüz şerbeti kaynatıp bırakın.kadayıfı da tepsiye basın.
yemek yenirken fırında pişirin,sıcak sıcak servis edin.
bundan sonra tariflerimi sizlere kolaylık olması açısından video olarak paylaşmaya çalışacağım.
biliyorsunuz küçük bir bebeğim var o müsaade verdiği ölçüde tabi.
yeni yemek yapmaya başlayanlar bazen tarifleri anlamakta zorlanıyor,
bu şekilde onlar içinde daha kolay olacağını düşünüyorum.henüz ilk videomu çektim biraz amatörüm
çünkü yanımda kamerayı tutacak kimse yok artık kusuruma bakmazsınız.şimdi video izlemek istemeyenler
için tarifimi yazıyorum.


 malzemeler
300 gram kadayıf
75 gram eritilmiş margarin ya da tereyeğı
iri doğranmış ceviz
şerbeti için
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su
birkaç damla limon suyu


 yapılışı
ilk olarak şeker ve suyu bir tencereye koyup kaynatalım.
kaynayan şerbete bir kaç damla limon suyu ekleyip bir taşım daha kaynatalım.
şerbeti ocaktan alıp soğumaya bırakalım.
kadayıfları elinizle didikleyin.eritilmiş margarini kadayıfların üzerine gezdirin.
iyice karıştırın ve didiklemeye devam edin ki margarin her yere yayılsın.
bu ölçülerden çok küçük bir tepsi çıkıyor.ben 3 lü kek kalıplarından en küçük olanı kullandım.
kadayıfı ikiye böldüm.yarısını tepsiye iyice yaydım.üzerine iri kıyım cevizleri serpelim.
kalan kadayıfı da cevizlerin üzerine yayalım ve elimizle bastıralım.ısıtılmış 180 derece fırında iyice kızarana dek pişirelim.fırından çıkan kadayıfı servis tabağına ters çevirip soğumuş şerbeti üzerine gezdirelim.
5-10 dakika şerbeti çekmesi için bekleyip servis edelim.
AFİYET OLSUN..
NOT:VİDEOLU ANLATIMI BURADAN İZLEYEBİLİRSİNİZ...
bloğumu google da aratırken emek kafee blog diye yazarsanız bize ulaşmanız daha kolay olacaktır.sevgiler
cevizli kadayıf tatlısı,kadayıf tatlısı,kadayıf,cevizli tatlı,tatlı


4 yorum:

  1. Blogumda biraktiginiz yorum icin tesekkur ederim :) Bende ziyarete geldim :)
    Tatli muhtesem gorunuyor... Ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  2. videolu anlatımda çok güzel olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. amatörce çekiyorum şimdilik tesekkurler canım

      Sil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...