Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

11 Şubat 2014 Salı

Ganajlı Pasta (Çikolatalı Pasta)

Kendi doğum günüm için yaptım bu pastayı.Ben çok beğendim.Sizlerde evde kendinize kolayca yapabilirsiniz.Pandispanya tarifi Berna Gürşen e ait.Çokta başarılı oldu.Aslında şeker hamurlu yapmayı düşünüyordum ama eşim şeker hamuru sevmediği için bol çikolata ganajlı bir pasta oldu.Pasta kek ve ganajını bir gece önceden yapmanız gerekiyor.Bunu dikkate alarak yapın arkadaşlar.Hadi tarife geçelim:
Malzemeler
4 yumurta
112 gram şeker (yarım su bardağından az fazla)
40 ml su (2,5 yemek kaşığı)
110 gram un (3/4 su bardağı)
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu

Ganaj için 
400 gram krema
400 gram çikolata (ben ülker bitter kullandım )

Arasına 
çikolatalı antep fıstığı (A101 den 1,75 e aldım)

Üzerine 
1 paket krem şanti
1 su bardağından biraz az süt
pudra şekeri
çikolatalı antep fıstığı

VİDEOLU OLARAK İZLEMEK İÇİN TIKLAYIN



Öncelikle pandispanyayı hazırlıyoruz.Oda ısısındaki 4 yumurtanın sarı ve aklarını ayırıyoruz.Şekerin yarısını aklara,yarısını sarılara katıp ayrı ayrı çırpıyoruz.Akları şanti kıvamına gelene kadar çırpıyoruz,biraz zaman alsa da yılmak yok.Aklar iyice köpürünce,sarıları çırpıyoruz.Sarılarına suyu ekliyor ve çırpmaya devam ediyoruz.Unu,vanilyayı ve kabartma tozunu eleyip sarılara ekliyoruz ve çırpıyoruz.Elimize tahta kaşık alıp yumurta aklarını köpüğü çok söndürmeden yavaş yavaş harca ekliyoruz.Homojen olana kadar karıştırıyoruz.Altına yağlı kağıt serdiğimiz ama kenarlarına hiçbir şey sürmediğimiz kalıba (24 cm lik kalıp kullandım)harcı yayıyoruz.Isıtılmış 175 derece fırında pişiriyoruz.Pişen pandispanyayı tel üzerinde soğumaya bırakıyoruz.Soğuyunca strece sarıp dolapta bir gece dinlendiriyoruz
.
Çikolataları doğruyoruz ve cam kaba koyuyoruz.Ayrı bir tencerede kremayı ısıtıyoruz.Hafif kaynama noktasına geldiğinde çikolataların üzerine döküyoruz.Kaşıkla yavaş yavaş karıştırıyoruz.Homojen bir hale geldiğinde buz dolabına koyuyoruz ve bir gece dinlendiriyoruz.
Dolaptan çıkardığımız pandispanyayı ikiye bölüyoruz.Ganajımızı karıştırarak sürülebilir kıvama getiriyoruz.Pastanın arasına spatula ile sürüyoruz. Spatulayı arada sıcak suya batırırsanız daha kolay sürülüyor.Ganajın üzerine fıstık serpiyoruz.Diğer keki de üzerine kapatıp etrafını komple ganajla kaplıyoruz.Bu şekilde biraz dolapta bekletiyoruz.

Krem şantiyi sütle çırpıyoruz.Yıldız uçla pastanın üzerine istediğimiz şekli veriyoruz.Fıstıkla süslüyoruz.
En son süs amaçlı pudra şekeri serpiyoruz.

AFİYET OLSUN....

4 yorum:

  1. pasta çok şık ve güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir pasta olmuş ellerinize sağlık ayrıca doğum gününüz de kutlu olsun :) bu üstündeki ve kenarlarındaki beyaz krem şanti süslemelerini nasıl yaptığınızı öğrenebilir miyim? çok güzel olmuşlar,ben sıkma aparatıyla bu şekli veremiyorum bir türlü :((((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tşk ederim ,videoyu izlerseniz orada hangi ucu kullandığımı görebilirsiniz.kapalı yıldız uç diye geçiyor ,sadece azar azar sıktım ,püfü biraz krem şantiyi sert yapın bunun dışında ekstra birşey yapmadım.sevgiler

      Sil
  3. Çok şık bir pasta olmuş ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...