Yemek tarifi, moda giyim, gezi, paylaşım blogu

29 Ekim 2013 Salı

İncirli pasta


 
   İncirli pasta
                     İncirli pasta nasıl yapılır?

Sizlere bugün çok beğenilip ayrıntılı şekilde tarifi istenilen İncirli pastanın tarifini vereceğim.  
Biraz uğraştırıcı gibi görünebilir ama bence lezzeti herşeye değer.Biraz pratik olursanız kısa sürede yapabilirsiniz.Tarifin orjinali Cahide Jibek e ait.Kendisini ve yazılarını yakından takip ediyor ve beğeniyorum.Sayfasına göz atmak isterseniz buraya tık tık.Ben tarifte birkaç değişiklik yaptım.Ölçüleri değiştirdim,çok büyük olmasını istemedim çünkü. 3lü satılan kalıpların en küçüğüne yaptım. Cahide Hanım kekini normal kek gibi yapmış ben biraz daha pastayı andırması açısından pandispanya olarak yaptım.Kendisi aynı pastanın hurma,üzüm ya da kayısı ile de yapılabileceğini yazmış.Ben henüz denemedim ama çok güzel olacağına eminim.Bir daha ki sefere hurmalı yapmayı düşünüyorum.Ayrıca eğer kek pişirmek ile uğraşmak istemiyorsanız hazır pasta tabanı da kullanabilirsiniz.Vaktiniz darsa ya da pek uğraşmayı sevmiyorsanız sizin için pratik olabilir.Hazır pandispanya ile yapmak istiyorsanız kalıbınızın boyunda keki ayarlamanız gerekecek.Bunu da göz önünde bulundurun. Geçelim tarife:

İncirli Pasta
Malzemeler
Kek için;3 yumurta
1 çay bardağı şeker
3 yemek kaşığı sıcak su
1 paket vanilya
yarım paket kabartma tozu
1 çay bardağı + 1 yemek kaşığı un
Muhallebi için:2,5 su bardağı süt
1 çay bardağı şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
50 gram margarin
Islatmak için:1 çay bardağı şeker
1,5 çaybardağı su
bir kaç damla limon
Üzeri için:1 su bardağı kuru incir
1 çay bardağı iri kıyım ceviz

Yapılışı
3 yumurta 1 çay bardağı şeker köpürene kadar çırpılır.Sıcak su eklenir.Elenmiş un,kabartma tozu ve vanilya katılıp karıştırılır.Yağlanmış ve unlanmış yuvarlak kalıba konulup ısıtılmış 170 derecede pişirilir.Kek pişerken 1 çay bardağı şeker teflon tavada eriyene kadar pişirilir. Eriyince 1,5 çay bardağı su eklenir ve sertleşen şeker tamamen eriyince bir kaç damla limon sıkılır.Minik doğranmış incirler şerbette bir kaç dakika yumuşatılır,süzgeçle alınır.Pişen kek kalıptan çıkarılıp soğumaya bırakılır .
                                                                                                          
Kalıp yıkanır altına streç film serilir.Üzerine yumuşatılan incirler ve ceviz yayılır.

 Bu arada un,nişasta,süt ve şekerle muhallebi yapılır,ocaktan alınır.Vanilya ve margarin katılıp karıştırılır ve incirlerin üzerine dökülür.


 Kekte muhallebinin üzerine kapatılır.İncirlerin yumuşatıldığı şerbet kekin üzerine gezdirilir.Pasta bu şekilde en az 2 -3 saat buz dolabında dinlendirilir.Servis tabağına ters çevirilir. Üzerindeki streç yavaşça kaldırılır.
AFİYET OLSUN..



masaya ayrıntılı bakmak için buraya tık tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız bizim için çok değerli.Google hesabınız yoksa anonimi seçerek yorum yapabilirsiniz.Vakit ayırıp yorum bıraktığınız için teşekkürler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...